Det är alltid roligt att få något som passar till säsongen man för tillfället befinner sig i. Många gånger slår våren eller hösten till på allvar i Sverige och det är ofta som folk inte har hunnit köpa ett paraply eller en solhatt när regnet börjar strila helt plötsligt eller när värmen helt oanmäld, infinner sig. Därför är det bra om du som företagare ligger steget före och tänker på att vädrets makter även kan gynna dig. Ladda gärna upp med reklamprodukter lagom till en viss årstid som du vet kommer lösa folks “problem”. Vad kan vara bättre än en isskrapa när frosten helt plötsligt slår till eller ett par solglasögon när molnen luckrar upp sig efter en gråmulen vinter?
Tänk på att de flesta reklamprodukter är relaterade till en viss årstid som paraplyer på våren och hösten, godis lagom till jul och påsk, keps på sommaren och en regnjacka på hösten o.s.v. Naturligtvis finns det många reklamprodukter som kan användas och delas ut under hela året, men att få något precis i rätt tidpunkt, gör att mottagaren nästan känner att du har varit dennes tankeläsare och skiner således upp ännu mer. Den första tanken brukar då bli ” Nämen, jag som behövde just detta, hur kunde de veta det?”
Att sprida glädje är minst lika viktigt som att sprida ditt varumärke och om kunden känner sig extra uppskattad eller utsedd, så brukar effekten bli det dubbla. Resultatet – en kund som bär din jacka eller T-shirt om och om igen eller som slår upp ditt paraply vid första regndroppe. Detta leder till en automatisk varumärkesspridning och kan ge dig fler kunder. Låt därmed årstiderna visa vägen och planera i god tid inför stundande högtider eller årstiders väderlekar för att klura ut vad den optimala reklamprodukten ska bli. Du kommer garanterat bli belönad med kundernas och medarbetarnas tacksamhet.