Visst är det väl tråkigt och trist när alla produkter har samma utformning eller när trycket är placerat på ett förutsägbart sätt? Varför inte tänja på gränserna lite och sätta trycket där det visserligen syns men där man kanske inte alltid förväntat sig att se det? Tanken är att dina reklamprodukter ska sticka ut från mängden, trots att man ändå ska förstå sig på dem och direkt associera med ditt företag när man ser produkten. Det är också värt att notera att ju större din reklamprodukt är, desto lättare är det att göra något ännu mer unikt av den, såsom en tröja där trycket kan placeras både fram och bak eller vid sidsömmarna o.s.v. En penna är dock lite svårare men då kan du istället lägga ned extra möda på design så att pennan blir något utöver de vanliga kontorspennorna som ligger slängda överallt. Man måste också tänka på hur man ger ut sina reklamprodukter så att de inte gör skada.
En vanlig, enkel penna med tryck skiljer sig vanligen inte år från de så många andra pennorna på marknaden så varför inte investera i både tryck och cool bakgrundsfärg så att man verkligen ser pennan i mängden papper på skrivbordet? Du vill väl inte att din penna ligger och skräpar med ett gäng andra “osynliga” pennor från en rad företag på dina kunders kontor? Det är ju liksom inte vitsen med det hela.
Vilken reklamprodukt du än väljer, kan TS reklam hjälpa till att skänka lite originalitet till dina prylar så att din varumärkesspridning ska bli påtaglig. Även om dina enklaste reklamprodukter ska behålla sin minimalism, så är det ändå värt att göra dem speciella så att de skiljer sig från massan. Det du vill förmedla ska vara klart och tydligt, oavsett om det rör sig om en pytteliten penna eller nyckelring eller om det handlar om en filt, en tröja eller en hel arbetsklädsel. Så tänk stort även i de små detaljerna!